DREAM CREATIVE

This is a platform for Young at Heart Christians to share their dreams and creative ideas

Sunday, September 04, 2005

不滿現實


若我......

據說我們每日都會對很多事情不滿, 而大部份不滿意的地方, 都不會即時改善, 我們也得繼續去面對 !
那麼如何舒緩這種不滿現實的情緒呢? 可否以另一個角去看這些不滿?



若我仍要在疲乏的時候, 清洗廚房一大堆碗碟, 這便證明我仍有一個家可以去服侍;
若我仍要執拾家中清理完又經常再出現的雜物, 這便證明我仍有餘錢, 為家庭添置用品;
若我仍要帶著睡意, 不想起床返工, 這便證明我並未失業;
若我仍要為準備女兒上學而更早起床, 這便證明我的女兒有機會接受教育, 學習知識和做人道理;
若我仍要經常為青少年團友而操心, 這便證明神讓我有事奉祂的機會;
若我仍要間中聽到一篇不知所謂的講道, 這便證明我仍有分辨真理的能力;
若我仍要聽老婆常在耳邊喋喋不休, 或問我今天她有甚麼不同, 這便證明我老婆仍是正常;
若我老婆看到以上一句而對我擠眉瞪目, 這便證明我在她心目中仍有不錯的地位......

這樣過活, 是否會開心些?
但若我今天仍未擁有以上豁達的態度, 這便證明我人生仍有追求的目標, 你說吧, 生命豈不是仍很精彩?

2 Comments:

  • At 9:56 PM, September 05, 2005, Blogger a big brother and fat father said…

    多謝你計劃通風報信, 但可惜阿旦已親眼看過這些反映現實的字句, 而後果是......不用詳細描述, 亦無須猜想, 因為這是超過人類想像的極限.

    Omega3的lunch box仍是會不間斷, 並帶著一份只有老公才會明白的關心......但仍是以喋喋不休的方式奉上.

     
  • At 9:21 PM, February 13, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Really interesting blog about 3 acid fatty omega structure. In a similar vain to 3 acid fatty omega structure, I've found the richest, purest omega-3 EFP fish oil supplement on the market. My health has improved dramatically - both physical and mental. I've been taking MorEPA now for about 6 months and I cannot emphasize how much this supplement have helped me to cope with anxiety and depression. The supplements can be ordered from **wwwomega3.com**. I'd also recommend daily exercise.

     

Post a Comment

<< Home